جاده ابریشم واژه ای استعماری است

نام جاده ابریشم به اندازه نام خلیج عربی دروغ و کاذب است

جاده ابریشم واژه ای استعماری است

نام جاده ابریشم به اندازه نام خلیج عربی دروغ و کاذب است

جاده ابریشم واژه ای استعماری است

راه ایران ، حکیم ارد بزرگ ، جاده ابریشم ، راه ابریشم




حکیم ارد بزرگ (بزرگترین فیلسوف تاریخ ایران) :

نام راه ابریشم و  یا جاده ابریشم همانند نام خلیج عربی دروغین و شرم آور است . این "راه ایران" است که چینی ها بدنبال دزدیدن آن هستند ، هر پروژه ایی که با نام "راه ابریشم" انجام شود پشت نمودن به پیشینه کهن سرزمینمان ایران است . چینی ها در این پنجاه سال به هزار گونه کوشش کرده اند نام "راه ابریشم" را جهانی کنند ! با نگاهی به تاریخ نوشتاری ما خواهید دید این واژه پیشینه ایی بیش از 50 سال ندارد تاریخی که برایش نوشته اند دروغین است . پذیرش و بهره گیری از آن به هیچگونه پذیرفتنی نیست .



نظرات مردم ایران در مورد این راه :




علی صبایی

1387,05,23 ساعت 15:43
من قبلا" این نوشته حکیم ارد بزرگ را خوانده بودم با شما کاملا" موافقم . امیدوارم ایرانیان آگاه شوند و بتونن با آگاهی کامل از پیشینه ایران هر چیزی رو که ایادی شرق و غرب دیکته میکنند قبول نکنند



شراره یادگار پور
1387,05,23 ساعت 15:43
از توجه و هشدار بموقع شما ممنونم
من هم فکر می کنم نباید از واژه جاده ابریشم استفاده کنیم اول همه باید وزارت خارجه بر روی این قضیه حساس باشه و بعدش هم رسانه ها.
متاسفانه مجری های برنامه های ورزشی از همه بیشتر نام قاره آسیا و جاده ابریشم رو بکار می برند و سعی دارند ما رو با چینی ها تو یه کاسه بریزند .
حالا خوبه کنفدارسیونهای ورزشی آسیا رو اونها گرفته اند و حق ما رو همیشه می خورند .

البته آدمهایی مثل جواد خیابانی وطن پرست هستند اما ناآگاهانه نام های استعماریی اونها رو بخصوص در ایام المپیک بکار می برند

بازم اگر چیزی به ذهنم رسید میام می نویسم



بانوی ایرانی
1387,05,23 ساعت 15:53
خانم کوثری

ممنون از اینکه با حس وطن دوستی خود سعی میکنید ایرانیان خصوصا" جوانان را بیدار کنید و یادآوری کنید که ما چه گذشته ای داریم و باید بپاخیزیم



افشین عباسی
1387,05,23 ساعت 20:30
نام (راه ایران) که حکیم ارد بزرگ فرمودند را باید استفاده کنیم خانم کوثری احساس می کنم اگر همان قسمتی که در نظریه قاره کهن به جاده ابریشم پرداخته شده را می نوشتید خیلی بهتر بود برای همین من آن قسمت را می نویسم .
حکیم ارد بزرگ می گوید :

نپذیرفتن دیدگاه ” راه ابریشم”

خاوریها بویژه ژاپن و چین تنها گزینه ای که تا کنون برای نگاه داشتن یکپارچگی آسیا آفریده اند همانا ” راه (جاده) ابریشم” است .

و اما چرا ابریشم ؟!

این را باید از ژاپنی ها و چینی ها پرسید !

راهی برای پیوند سرزمین ما با آنها بوده است  عنوان ابریشم هم نشانه سود خواهی آنها و چیرگی بر پیشینه دیرینه آن است آنان مسابقات رالی و یا  سریالهای تلویزیونی در راستای گسترش این دیدگاه به گونه ای یک سویه ترتیب داده و یا ساخته اند .

آنچه مردم قاره کهن به آنها بخشیده اند اگر همچون ابریشم مادی نباشد اما در ارزش گذاری از ابریشم بسیار با ارزشتر است .

به گفته یکی از برجسته ترین دانشمندان چین ، ادب و خرد آنها در گروی فرهنگ سرزمین ماست.

آنها از همین راه  ۴۰۰ سال پس از نگارش “شاهنامه” بکلک استاد فردوسی ، سروده های او را بی کم و کاست به چینی برگردانده و همه سرنامها و نامها را برای خود بدلخواه بر می گردانند و بر پایه آن سروده ها ، صدها فیلم سینمایی رزمی ساخته اند ! …


غوغا سالاری هنر چینی ها ست

در آغاز چند گزینه کلیدی :

- خاموشی چینی ها در درگیری های جهانی نباید بر آشتی جویی آنان گذاشته شود . آنان زمانی که گمان کنند آماده رویارویی هستند از هیچ گونه کرداری فرو گذار نخواهند بود.

نمونه آشکار آن را در کامبوج دیدیم جنگی با هزار هزار ( یک میلیون ) کشته ! .

آنان آدمیان نازک بدنی ( ظریفی ) هستند و به همین گونه در سیاست بخش بیرونی ( خارجی ) خود نیز بسیار نرم رفتار می کنند اما این رویکرد نباید ما را به دام بیندازد .


- تایوان در گذشته بخشی از چین بوده است چینی ها در ۵۰ سال گذشته ، به هزار گونه تلاش نمودند تا آن سرزمین را پس بگیرند و البته بیشتر این روش ها همراه با نشان دادن چنگ و دندان ارتش بوده است.

بر همه ما روشن است که همه کشورهای با فرهنگ و با پیشینه ای کهن در دهها سال گذشته به شیوه های گوناگون کوچک شده اند اما اینکه امروز برای پیوستن دوباره چنگ و دندان به سوی آنها نشان بدهیم کاری شگفت آور است باورکنید اگر مردم و برگزیدگان این کشورها بفهمند که پیوند نیاز است ، همچون پیوستن دو آلمان ، این پیشامد رخ می نماید ، اما اگر این آمادگی نباشد هر گامی به دورتر شدن خواهد انجامید . بویژه آنکه در تایوان سامانه چند گروهی (نظام چند حزبی ) فرمانرواست و …


- چنانچه دیدیم برای اینکه چینی ها مسابقات المپیک را به کشور خود بکشند از هر رفتار نمایشی فرو گذار نکردند و هر روز به گونه ای از زنجیره انسانی بر دیوار چین گرفته تا همایش در گردراه ( میدان ) “تیان آن من” و یا بزمهای گوناگون در باشگاه های ورزشی همه و همه برای فشار بر اندیشه جهانیان بود تا سرانجام به خواسته خود رسیدند .


مبادا با جنجال آفرینی چینی ها و همین طور دیگر کشورهای خاور دور از پیدایش قاره ای کهن در میان خود روی برگردانیم . باید باور کرد آنها هر کاری برای نگاهداری جایگاه برتر خویش انجام خواهند داد .



محمد حسین آذری
1387,05,26 ساعت 13:07

سلام خانم کوثری

وقتی می بینم هموطنان میهن دوستی همچون شما دارم بر ایرانی بودن خود افتخار می کنم

پایدار باشید



گلبهار رجایی
1387,05,26 ساعت 13:15
فکر می کنم صحبتهای خانم دکتر شیوا صولتی در مورد نظریه قاره کهن با توجه به این که سالها در حوزه نفوذ چین زندگی کرده اند بسیار آموزنده و جالب باشد :

وقتی کپی نظریه را نزد من آوردند ابتدا با دیدن نام قاره کهن کمی بی میل شدم تصور کردم که این مسئله در چهارچوب منافع قاره آسیا و دیدگاهی تکراریست اما هم اکنون که این سطور را می نگارم می دانم از پس آن بدرستی بر نخواهم آمد .
انسانهای نخبه بسیارند آما آفریننده نادر است. آفریننده بوجود آوردنده است نه تجزیه و تحلیلگر …
حکیم ارد بزرگ آفرینشگر سرزمینی است که همه ما در آن بزرگ شده ایم و امروز در تلاشیم راههای بهتر زندگی نمودن در کنار هم را بیاموزیم اما ارد بزرگ از دورانی سخن می گوید که ما فراموش کرده ایم او همچون یک نوازنده چیره دست ما را به دنیای می برد که در آنجا می توانیم کمال خویشتن را ببینیم حس کنیم و با آن رویایی واقعی بسازیم.
سخنان او در تقسیم بندی مردم جهان بر چهار دسته بسیار بجا و شگفت آور است او به زبانی ساده سخن می گوید.
احساس می کنم باید در مورد او باید بسیار با احتیاط تر سخن گفت چون در هر بُعد از نظریه او صدها مطلب و مفهوم خانه دارد .
وقتی نام ” راه ابریشم ” را می شنویم ابتدا همه فکر می کنیم این راه یک طرفه بوده و کالا از شرق دور بسوی ما حمل می شده است ، نهایت آنکه در ذهنمان این جاده یک طرفه فرض می شود اما او به ما می آموزد که دقیقا این مسئله برخلاف واقعیتهای تاریخی است در واقع این جاده انتشار خرد ورزی ایرانیان به سوی سرزمین های شرقی است .
من در مورد شرق دور بی اطلاع نیستم چند سال از تحصیلات دانشگاهیم را در کوالالومپور گذراندم مردم آنجا کشورهایی قاره کهن را عناصری غریبه با آسیا می دانستند نقشه های آسیایی آنها در غرب به پاکستان و افغانستان ختم می شد . آنها حتی حاضر به پذیرش قدمت و اهمیت جایگاه تاریخی سرزمین ما نبودند آنها به امپراطوری چین می نازیدند که خود در زیر سیطره دانش و فرهنگ ما بوده است اگر نگاهی به نظریات تائو و کنفیسیوس در ۲۵۰۰ سال پیش بنمایید کلیه اجزای آیین میترا(۷۰۰۰ سال پیش ایران )را می ببینید . اقتباس در دهها نمونه دیگر همانند معماری ، ریاضیات و ادبیات بسیار آشکارتر دیده می شود .

چندش آور خواهد بود این همه بیگانگی شرقیان را ببینیم و باز اسرار به ماندن در قالب آسیا را داشته باشیم . آنها که تا همین ۵۰ سال پیش مستعمره بوده اند امروز به منطقه ما بعنوان کشورهای اضافی با مردمی شرور می نگرند .

به نظر من حکیم ارد بزرگ با این دیدگاه توانسته در حساس ترین مقطع تاریخی از تجزیه کشورهای این ناحیه و خرد شدن در فرهنگهای غیر بومی جلوگیری کند چین در قالب پیمان شانگهای و قراردادهای دو جانبه سعی در حضوری بلند مدت در این منطقه را دارد و از سوی دیگر عربها به جان مردم منطقه افتاده اند با القاعده و شبکه الجزیره ، و از سوی دیگر ، اتحادیه اروپا سعی در اختلاف افکنی در منطقه را دارد .

درمان این همه سختی و پلشتی را می توان در این نظریه دید . ایران باید نقش محوری داشته باشد این تنها پیمانی خواهد بود که ما محور اصلی خواهیم بود و اگر ما نباشیم وضع هر روز بدتر از این خواهد شد …




افشین عباسی
1387,05,26 ساعت 13:20
گلبهار عزیز هر بار این قسمت صحبتهای خانم دکتر صولتی را می خوانم خونم به جوش می آید

من در مورد شرق دور بی اطلاع نیستم چند سال از تحصیلات دانشگاهیم را در کوالالومپور گذراندم مردم آنجا کشورهایی قاره کهن را عناصری غریبه با آسیا می دانستند نقشه های آسیایی آنها در غرب به پاکستان و افغانستان ختم می شد . آنها حتی حاضر به پذیرش قدمت و اهمیت جایگاه تاریخی سرزمین ما نبودند آنها به امپراطوری چین می نازیدند که خود در زیر سیطره دانش و فرهنگ ما بوده است اگر نگاهی به نظریات تائو و کنفیسیوس در ۲۵۰۰ سال پیش بنمایید کلیه اجزای آیین میترا(۷۰۰۰ سال پیش ایران )را می ببینید . اقتباس در دهها نمونه دیگر همانند معماری ، ریاضیات و ادبیات بسیار آشکارتر دیده می شود .
بازم ممنون گلبهار



شراره یادگار پور
1387,05,26 ساعت 13:40
سلام به همه
چرا وقتی چشم بادامی ها مارا رو آسیایی نمی دونند ما خودمون رو آسیایی بدونیم چشم بادامی ها کور خوندن که بتونند این جوری ما رو خوار کنند .

اونها از عنوان آسیای فقط برای برنده شدن در مناقصه ها و مزایده های  اقتصادی ما استفاده می کنند اما در عمل نوکر آمریکا و اروپا هستند .



مجتبی
1387,05,27 ساعت 06:41
فکر کردن می‌ تونن هر کاری خواستن بکنن و یه آبم روش

مگه ایرانیها مردن ؟ اسناد تاریخی که دیگه دروغ نمی گن

اینا دیگه شورش رو در آوردن . همین چند وقت پیش هم یه مقاله توی یک یاز معروف ترین مجله های آلمانی بر ضد کوروش ذوالقرنین نوشته بودن

فک کردن می تونن با آسمون ریسمون بافتن ۲۵۰۰ سال تاریخ رو مخدوش کنن !!!!؟؟؟؟؟



علی صبایی
1387,05,27 ساعت 21:03
خوشحالم که اینقدر هموطنانمان به اسم ایران و ایرانی بودن خود اهمیت میدن و به زودی خواهیم دید که با همین تلاشها میتونیم حق خودمون رو بگیریم



حسن ایدریساوی
1387,05,27 ساعت 22:17
از میان پر دل ترینمان چه اندکند  
آنان که دانائی خویش را
تاب توانند آورد  و
من از روح های محدودی بی زارم
در این روح ها هیچ چیز  خوب  و
حتی هیچ چیز بد وجود ندارد
می اندیشم پس هستم ، هستم چون فکر می کنم ، و فکر می کنم چون شک می کنم . انسان در هر کار باید بداند کجا باید ترمز کرد .

درود به شما دوستِ ، دوست داشتنی من
سپاس از مهر همیشگی شما ممنون
امیدوارم که همیشه خوب باشید.
وبلاگت را دیدم و خواهم رفت و با رفتنم چیزی را بردم ،
چیزی بنام لذت
امیدوار باشید
من منتظر آپ بعدی شما هستم
بروزم و منتظر شما
تامل برانگیزند....
شما هم سر بزنید
شاد باشید و پیروز




من مرده متحرکم!
1387,05,27 ساعت 22:21
همراهم!
تو بگو چه بکنم؟



به لیمو
1387,05,27 ساعت 23:11
خلیج عربی که خودشونم میدونن یه دروغ محضه
من چندین بار در اخبار دوبی شنیدم که میگن پرشین گلف...جاده ابریشم رو خبر ندارم!!!



گلهای بوستان انقلاب
1387,05,27 ساعت 23:42
سلام
از حسن توجه شما به مرزهای آبی خاکی سرزمین سرفرازمان
مسرور و سپاسگزارم این نکته را هم بدانید دشمنان ما مرزهای فرهنگی و اعتقادی را نیز نشانه گرفته اند.
منتظر اطلاع رسانی های جامع تر شما در رابطه با مسائل مطروحه هستم.



م.ر
1387,05,28 ساعت 00:23
سلام
خوشحالم که این قدر ایرانی ها به ایرانی بودن خود افتخار می کنند
هر گونه کمکی از دست من برآید با جون و دل حاضرم
چو ایران نباشد تن من مباد



آریو برزن
1387,05,28 ساعت 01:56
به نام خدا
به نام ایران
سرزمینی که زمانی امپراطوری جهان توسط کورش برزگ(ع) به پارسیان داده شده بود

این عرب های احمق و قدر نشناس نمیدونن که سرزمین های خودشون هم جز امپراطوی پارسیان بوده و شاهان ایرانی بخاطر سخاوتمندی که داشتند اون سرزمین ها رو بهشون دادند تا حکوت تشکیل بدند

اما اون یهودی ها هم که اگه کورش بزرگ در بند بابل که اسیر ایرانیان شده بودند آزاد نمی کرد حالا زمین از  وجودشون پاک بود

هر کی موافقه نطر بده



گهواره خالی
1387,05,28 ساعت 02:27
من برای ایران همه کار میکنم.



عباس
1387,05,28 ساعت 17:35
حقیقت بزرگواری آریایی همیشه می درخشد
من ایرانیم
آریاییم
و مسلمان این بدان معناست که زیر بار هیچ ظلمی نمی روم نه عربی ملخ خور و نه چینی سگ خور
ایرانیم آزاده
و حضرت کوروش همیشه برایم ذوالقرنین عدالتگر قرآن می باشد
و این حقیقتی است نورانی



گلبهار رجایی
1387,05,28 ساعت 19:21

چینی ها در بازیهای المپیک سنگ تمام گذاشتن تا با دروغ جاده ابریشم مالکیت خویش را از پکن تا ناپل و پاریس به نمایش بگذارند
و مجری های بی سواد ورزشی ما هم مدح و ستایش خود را از چینی ها و این برنامه مضخرفشان را به آسمان بردند .
یکی نیست به این مداحان چشم بادامی ها بگوید که اصلا برای یک بار هم که شده به این فکر کرده اند آسیایی که رهبرش چینی ها باشند چه دردی از ایرانی ها را دوا می کند

زنده باد قاره کهن از پامیر تا مدیترانه و مرکز آن ایران سرفراز



حرف راست
1387,05,28 ساعت 22:33
درود بر شما بانوی ایرانی
امیدوارم در این مسیر موفق و پیروز باشی و بدان پارسیان اصیل ایرانی همواره با شما و در کنار شما خواهند بود.
بدرود.



آریو برزن
1387,05,29 ساعت 02:01
به نام خدا
به نام ایران
سرزمینی که زمانی امپراطوری جهان توسط کورش برزگ(ع) به پارسیان داده شده بود

این عرب های احمق و قدر نشناس نمیدونن که سرزمین های خودشون هم جز امپراطوی پارسیان بوده و شاهان ایرانی بخاطر سخاوتمندی- که داشتند اون سرزمین ها رو بهشون دادند تا حکوت تشکیل بدند

اما اون یهودی ها هم که اگه کورش بزرگ در بند بابل که اسیر ایرانیان شده بودند آزاد نمی کرد حالا زمین از  وجودشون پاک بود

تاریخ  از خشم قوم پارس  و اسم قوم پارس به لرزه درمیاد
غربیها  هم باید بدونند که خشم وغضب پارسیان تن اونا  رو هم به لرزه در میاره
 
به یاد شهید وطن پرست سردار آریو برزن  سردار اندک  سپاه ایران در مقابل حمله ی اسکندر  برای شادی روحش صلوات



مائده های هستی
1387,05,29 ساعت 10:53
سلام دوست عزیز
سرمایه هر کسی به اندازه حرفهائیست که برای نگفتن دارد
سربلند باشید[گل][گل][خداحافظ]



افشین عباسی
1387,05,29 ساعت 12:49

نظریه قاره کهن  نگاهی چند وجهی دارد اول آنکه قاره کهن که شامل 20 کشور می شود را درست تبین می کند .
قسمتی از این کشورها در قاره  آسیا و قسمتی در قاره اروپا قرار گرفته اند .
مرز این قاره از شرق به مرز چین و از غرب به مدیترانه می رسد شمال آن به شمالی ترین منطقه دریای خزر و جنوب به خلیج همیشگی فارس منتهی می شود .

قاره کهن می تواند بستر مناسب و همگونی باشد برای ترقی و پیشرفت مردم این کشورها
ایران باید در قاره کهن همچون یونان برای اروپا...
در اروپا یونان دارای جایگاهی است که به لحاظ فرهنگی و تاریخی همه چیز به آن ختم می شود .

حکیم ارد بزرگ پیمانهای ناتو و شانگهای را رد می کند و مواردی که با ریشه سیاسی و نمودی فرهنگی ، همچون ادعای وجود جاده ابریشم را  با دلایل بسیار  رد می کند .
اینها بندهایی است که شرق و غرب جهان ساخته اند که سرزمین قاره کهن که در مرکز تمدن بشری است را تصاحب کنند .

امیدوارم این توضیح برای دوستانی که ایده و نظریه قاره کهن را کامل نخوانده اند مفید واقع شود .

کشورهای قاره کهن عبارتند از :

قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، شمال باختری هندوستان ( سرزمین کشمیر ) ، پاکستان ، ایران ، عراق ، ترکیه ، سوریه ، لبنان ، قبرس ، نیمروزی ترین (جنوبی ترین ) بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا نیمروز اکراین ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان



گلبهار رجایی
1387,05,29 ساعت 12:57

نگوییم جاده ابریشم
بگوییم جاده ایران

این را نوشتم تا دست اندرکاران صدا و سیما به این مورد توجه کنند .

در ضمن آقای عباسی خیلی واضح و جالب نوشته اید ممنون از شما



آرمین آران
1387,05,29 ساعت 23:59
سلام
مرسی سر زدی
چی بگم والا
با هر چیز که ایران و ایرانی رو زیر سوال ببره مخالفم



امیرحسین
1387,05,30 ساعت 01:17
از اطلاع رسانیتون خیلی ممنون
به راهتون ادامه بدین



نهنگ
1387,05,30 ساعت 01:46
عمده مردم بر این باورند که ملل به دنبال دو اصل اساسی هستند:۱-تجارت جهانی۲-دین واحد
اما در کنار اینها و به صورت پوشش داده شده همگی به دنبال تمدن هستند.تمدن نشانگر قدرت است.من هم اگر جای بیگانه ها بودم همین کار را میکردم!مگر بد است؟تمدن عظیمی همچون خلیج فارس!نسل ما می دانند که خلیج فارس خلیج فارس است.اما نسل بعد چه؟خود ما هم چندان به دنبال تاریخ نیستسم چه رسد به نسل بعد!بنابر این مسائل کاملا به نفع آنان است.آنها ککشان هم نمیگزد!
کدام دفاع؟کدام جوانان؟
مگر چندی جز من و شما و امثالمان هم هستند که دفاع کنند؟اخیلی از آنهایی هم که می گویند ما مدافعیم تنها ادعا میکنند.چهار تا شعار من و شما هم فقط لبخند بیگانگان را وا میدارد.نه بیشتر
من همراه شدم
از اطلاع رسانی شما و مطالب بسیار خوبتان سپاسگزارم



علی
1387,05,30 ساعت 10:53
مرسی که اومدی سر زدی به وبلاگم اما غم من اینست که:

از دست عزیزان چه بگویم گله ای نیست
                                 گر هم گله ای هست دگر حوصله ای نیست

اگر مایل بودید میتونید تبادل لینک کنید



سارا
1387,05,30 ساعت 10:57
سلام من هم به عنوان یه ایرانی خیلی ناراحت هستم ولی چیزی که مهمه اینه که چیکار باید بکنیم به نظر من باید اول خود ما ایرانیها خودمون و داشته هامون رو باور کنیم حتی امروزه برخی کشور ها سعی دارن شاعران ما رو مثل مولوی شاعر خودشون معرفی کنن باید این مسایل با گفت و گو حل بشه با فرهنگ سازی ما با چینی ها رابطه ی خوبی داریم و نباید بذاریم دشمنان انقلاب اسلامی با ایجاد تفرقه در این مورد روابط این دو گشور بزرگ زو خدشه دار کنن



افشین عباسی
1387,05,30 ساعت 12:21

نباید اعتراض و خواست ما به خود ما آسیب برساند
اعتراض باید موجب همبستگی ملت ما در مقابل کشورهای زیاده خواه منجر شود
همیشه شرق و غرب و حالا جدیدا چند کشور کوچک در حاشیه جنوبی خلیج فارس ادعای سرزمین کاوه و فریدون را کرده اند
این مسئله باید دستهای ما را در یکدیگر گره کند و همه یکصدا بخواهیم
تا خواست همگانی نباشد دستگاه دیپلماسی کشور چندان فشاری به خود برای رفع نقایص نخواهد آورد
متاسفانه دیپلماسی خارجی ما در بعضی موارد از حد خود هم پا فراتر می گذارد و در مسائلی اینچنین تسامح بسیار می کند .
چون فشار و خواستی را احساس نمی کند
ما به آنها می گوییم نسبت به حقوق تاریخی ما حساستر باشند و تعارفات سیاسی را کنار بگذارند.



امیر خلیفات
1387,05,30 ساعت 12:38
سلام
زنده باد ایران عزیز و مردم دلاورش
تمدن دنیا مدیون ایران و ایرانی است . وقتی آمریکا قبلاً قاره ای متعلق به آدم خورها بود ،آن زمان ایران مهد تمدن بود. پس اونا کی هستند که سرزمین ما را بخواهند به ما بشناسانند . اسناد دال بر این است که خلیج فارس در قلب و روح هر انسان حقیقت جو طنین انداز است. ما با آنهایی که پول گرفته اند تا یک سند تاریخی را وارونه جلوه دهند کار ی نداریم و اصلاً آنها را آدم حساب نمیکنیم چه برسد به آنکه نظرشان برایمان اهمیت داشته باد. زنده باد ایران و ایرانی ، زندباد نام بزرگ و ارزشمند همیشه خلیج فارس و پایند باد سرزمین زیبای من ایران.



علی بابا
1387,05,30 ساعت 16:22
ای ول بابا . من همیشه حرص می خوردم که مبادا ایران از ایرانی تهی باشه، مثل اسلام که از مسلمانان تهی شده اما با وجود چنین افرادی کمی از نگرانی من کم شده. اما بروبچ یادشون باشه که اونا جنگهای زیادی رو بین ما راه انداختن. بین ایرانیا. ما که مشکل سیاسی داریم حالا اونا با آوردن فرهنگ پوچ "برهنگی" و سیاست جذاب "سکس" و قانون "جنگ برای برابری معلوم نیست چرای زن و مرد" خیلی و قته که مارو بازی میدن . خیلی وقته که دخترای ما "زنای شاه نامه" و "شیر زن" نیستند، و مردای ما هم "با غیرت" و "آزاده"( به قول امام حسین (ع) ) نیستند. اونا مارو درگیر جنگ داخلی کردند. خودمون هم خبر نداریم.



شاهین
1387,05,30 ساعت 20:35
سلام . من به عنوان یک ایرانی متاسفم که خودمان باعث از دست رفتن  فرهنگ و تمدن ایران عزیزمان هستیم. چون به کوروش کبیر گفتیم به تو بخواب که ما بیداریم و فاتحه همه تمدن را می خوانیم



محمد جواد
1387,05,31 ساعت 00:00
سلام
ممنون که سر زدی
من که تو این زمینه تخصص ندارم و از نوشتن و هشدار دادن آن توسط شما ممنون
به امید ایرانی سر بلند و آزاد
به امید طلوع آزادی از فراز البرز و تابش ان بر ایرانزمین.



ایران آباد
1387,05,31 ساعت 00:51
ای جوانی که هنوز هم مانده ای در سادگی

لحظه ای با خود بیندیش و مگو تقدیر بود!

میـــهن آبــــادمان مانند یک ویــــرانه گشت

بی خرد بودیم و از ایران همین تقصیر بود



سورنا آریامهر
1387,05,31 ساعت 03:07
سلام
به نظر شما نباید این اتفاق بیافته؟ ما خودمونم دیگه ایرانی نیستیم... بیدار شین. با این ....... روز به روز بیشتر فرهنگ عرب به مردم ............ ما اول باید از درون خودمونو درست کنیم... باید سران دولت ................ بعد به فکر این کارا باشیم...
به امید آزادی

-----------------------------
مدیر : سورنای عزیز مرا ببخش که قسمتهای از نوشته ات را حذف کردم



آذرباد
1387,05,31 ساعت 08:48
درود
شاد و پیروز باش

شهریورگان خجسته

در مورد نام شاخاب پارس که جای هیچ سخنی در اینجا نیست و همگان می دانند شاخاب پارس تا همیشه پارس است
در مورد نام جاده ابریشم تا آنجا که من می دانم در تمام نوشته های تاریخی از نام ابریشم بهره برده شده است و سبب آن گذر ابریشم چین به اروپا بوده است حال دگرگونی این نام با کاری که عرب ها انجام دادند فرقی ندارد و ما نیز به دگرگونی تاریخ دست زده ایم.
از ذیگر سو من گمان نکنم نام ابریشم نشان دهد که ما داشته های خویش را از خاور و باختر گرفته ایم.

شاد زیوید



فرشته
1387,05,31 ساعت 12:12
سلام دوباره به وبلاگ شما سر زدم و از مطالب دیگر شما استفاده کردم مطالبی که در سایت گذاشته ای بسیار خوب میباشند
در باره خلیج فارس هم این خلیج همیشه فارسی بوده و تا ابد خواهد ماند



امیرخان
1387,05,31 ساعت 12:30
با درود
اون یکی بلاگتون رو هم دیدم
ممنون از اینکه قدم روی چشمم گذاشتید
وقت کردید به دیگر تارنماهای ایران فردا هم سری بزنید مطالب و عکس و فیلمها و کتب ممنوعه ای هست که هرگز جایی ندیدید.آدرس تارنماهای ایران فردا در پیوندهای روزانه این بلاگم هست با سپاس از شما پاینده و برقرار باشید
جاوید ایران



گلبهار رجایی
1387,05,31 ساعت 12:47
آذر باد گرامی نوشته ایی در تمام نوشته های تاریخی نام ابریشم برده شده  با این قسمتش کاری ندارم اما بگونه ایی عنوان شده که گویی جاده ابریشم قدمتی تاریخی دارد حال آن که هیچ سند تاریخی برای این جریان وجود ندارد
شما در هیچ کدام از تواریخ ما و همچنین شاهنامه فردوسی عزیز   نامی از جاده ابریشم نمی بینید این عنوانیست که چینی ها پس از جنگ جهانی دوم برای خود برگزیده اند .

ما منکر این راه نیستیم چون چینی های از طریق همین راه دانش و بینش ایرانیان را سالها بدست آورده اند اما یک نکته ظریف در این جا هست و آن حق نام است نام را کشوری می گذارد که پیشینه و تاریخی قوی تر دارد
و ماباید از حق خود دفاع کنیم

این راه ، مسیر ایران به خاور و باختر است
نه خاور به باختر

اولین تمدنهای بشری در حوزه ما رخ داده و ما بودیم که مسیر خود را به هر دو سو گسترش دادیم....



خواستن یعنی توانستن
1387,06,01 ساعت 04:18
بنام اهورا مزدا آفریننده‌‌ زندگی و خرد

من که از بازترین پنجره با مردم این ناحیه صحبت کردم..
حرفی از جنس زمان نشنیدم .. هیچ چشمی عاشقانه به زمین خیره نبود..
کسی از دیدن یک باغچه مجذوب نشد

میتونیم برسیم آره ..میتونیم برسیم..میرسیم.آره.. ما میرسیم بالا..میریم بالا.



آق محسن...
1387,06,01 ساعت 22:09
سلام
بله
خوشحال هم میشم از همراه شدن
به امید سربلندی...



سیاوش کردستانی
1387,06,01 ساعت 22:28
درود بر شما بانوی فرهیخته ایران زمین



میلاد
1387,06,01 ساعت 22:39
درود بر شما.مطلبتان واقعا خواندنی است. من از این مطلب شما لذت بردم.



علیرضا...
1387,06,01 ساعت 23:02
درود بر این فرزند پاک ایران زمین
سرزمین اجدادی ما بوجود چون شما هایی زنده مانده
پس
دست به دست هم دهیم به مهر
ولی این بار باید جلو دسیسه های دشمنان دیرین بایستیم



امیر (سوشیانس)
1387,06,01 ساعت 23:23
سلام میکنم خدمت شما خانم کوثری و همه ی همراهان در این صحبت. و تشکر می کنم  به خاطر حساسیتتون نسبت به این مسئله ملی.
برای اولین برا بود که این موضوع رو می دیدم و برام خیلی جالبه و حتما دنبالش میکنم، چون فکر می کنم پررنگ ترین خصوصیت هر ایرانی وطن پرستی اون هست.در مورد خلیج همیشه فارس هیچ حرف و صحبتی نیست. بنده نوشته شما و نظرات تمام دوستان رو خوندم اما قانع نشدم که بالاخره نام تاریخی این راه چه بوده؟؟
اگر جاده ایران ، آیا سندی برای اثبات این حرف وجود داره؟
و آیا واقعا نام جاده ابریشم ریشه تاریخی ندارد و فقط مربوط به 6 دهه گذشته یعنی بعد از جنگ جهانی دوم است؟
بنده حتما در این مورد تحقیق می کنم و از بقیه دوستان هم درخواست می کنم اگر در این رابطه اطلاعات مستدلی دارند در اختیار بقیه بگذارند.
همیشه موفق باشید.



فریدون کدخدایی
1387,06,02 ساعت 00:04
جای تامل دارد
از دقتتان ممنون



آمادور نویدی
1387,06,02 ساعت 02:33
درود و خسته نباشید.وبلاگ خوبی دارید.از قدیم الیام خلیج فارس بوده،هست و خواهد ماند.با دلار،بورو و نفت و گاز هم نمیتوانند تاریخ را تغییر دهند.یکزمانی انگلیس بحرین را از ایران گرفت و یک شیخ مرتجع را امیر کرد که آن از بی لیاقتی تاجدار مخلوع بود جون خودش هم مانند پدرش دست نشانده بود.حالا هم ...................این مردم غیرتمند و سلحشور ایران هستند که شاه را به زباله دان تاریخ فرستادند و ..................کوشا باشید!
-----------------------------
مدیر : آمادور عزیز مرا ببخش که قسمتهای از نوشته ات را حذف کردم



سینا
1387,06,02 ساعت 14:47
خیلی عالی
مخواهم تبادل لینک کنم



خالق
1387,06,02 ساعت 16:18
اینجا نشانی از همرنگی است
که یک صدا را با خود ببیند
همراه شو که ما هم یک مردیم
یک ازده همچون پرهای بزرگ انسانی
نمی دانم از علی بگویم
تا بهاره
ولی دستان همه ی دوست تان ازادی را خواهم فشرد



پیشوا سیتی
1387,06,02 ساعت 22:21
سلام
خسته نباشی
همراه میشویم با افتخار
ممنون که اینجوری و با این دقت و ظرافت
به اصالتهای فرهنگی ایران عزیز پایبندی
حمایت همه ایرانیها را داری
موفق باشی



پدرام مژدهی
1387,06,03 ساعت 00:24
سلام. ممنونم که منو به اینجا دعوت کردین تا این مطالب ارزنده رو بخونم دوست عزیز من نزد شما سخن  گفتن با این اطلاعات بیشمار زیره به کرمان بردن است اما یادتان باشد یکی از بزرگان می گفت بر هر قومی همان چیز می رود که استحقاقش را دارد. یادمان رفته است چالدران را؟ یادمان رفته است واجرود را؟ یادمان رفته است سربداران را؟ یادمان رفته است کوههای ایستادگی گیلان را که هزار سال به تنهایی ایران بود؟ یادمان رفته است سورنا را؟ ما یادمان رفته است فرهنگمان مرده است عید که میشود حاجی فیروز پیام آور نوروز نیست یک معتاد متکدی بیشتر نیست که میخواهد کراک و کوکائین و نمیدانم های دیگر بخرد. کجا رفت کوروش فقط حرف کوروش را یم زنیم. پدر چیز دیگری می گفت ما ملت کوروش نیستیم. حقی نیز نداریم. تا وقتی که نخواهیم ایرانی باشیم حق نداریم که بخواهیم.



یوسف
1387,06,03 ساعت 16:31
زنده باد ایران و ایرانی وخلیج جاودانه فارس
درود فراوان بر همه شما شیرمردان و شیر زنان ایرانی.



زهرا
1387,06,04 ساعت 21:57
به نظر من ایران



سمانه
1387,06,05 ساعت 11:18
سلام یک سلام ویژه به یک بانوی تمام ایرانی. بانویی که بدرستی  از وطنش از ارزشها  از داشته هایش از نامش حمایت میکند. خوشحالم با همچین وبلاگی اشنا شدم. وبلاگهای زیادی دیدم هر کدوم در جای خودشون و بر حسب موضوعی که بهشون پرداختند زیبا بودند و خواندنی ولی اینبار این وبلاگ چیز دیگه ای گفت......
زنده باشید....
خوب اگه اجازه بدید من هم یکم از وبلاگم بگم. سمانه هستم یه وبلاگ فیتیله ای دارم. کلا عاشق کارهای متفاوتم و  برای همین وبلاگم رو کلا فیتیله ای کردم و یه پسر کوچولوی شیطون زمیمه ی خونم زمیمه ی دلمه.... همه چیز اونجا فیتیله ایه....خیلی دلم میخواد بیایید زحمت بکشید نظرتون رو در موردش بگید البته سوالاتی توی پستم پرسیده میشه مستلزم اینه که این برنامه رو ببینید یا اگه همیشه نمیبینید حداقل چند بار دیده باشید تا بتونید جوابشون بدید. در هر صورت چه دیده باشید چه ندیده باشید خیلی خوشحالم میکنید نظرتون رو در موردش بهم بگید......
به امید دیدارتون. زنده باشید و ایرانی بمونید. یک ایرانیه  میهن دوست...  باوفا  



مرد تنهای شب
1387,06,05 ساعت 18:43
سلام گفتید برای سربلندی ایران همراه می شوم؟ ما همه تلاشمون همینه بشرطی که دیر نشده باشه!!!



باربد
1387,06,06 ساعت 00:07
سلام.من خاک پای همه شما وطن دوستای عزیزمم هستم که اینقدر با احساس مسئولیت ودلسوزی نسبت به خاک مقدسمون رفتار می کنید.اما بهتره حالا که بازحمات دوستان پایه ی این دفاع بنا گذاشته شده دست به دست هم از هرراه درستی برای گسترش و نتیجه گرفتنش تلاش کنیم وفقط در حد حرف نباشه <<چوایران نباشد تن من مباد>>



ترانه
1387,06,06 ساعت 11:23
فقط می تونم بگم متاسفم که کشور عزیز من به این روز افتاد



کوروش کاویانی
1387,06,08 ساعت 15:38
همه دنیا باید بدانند که ما نژاد برتر هستیم  روزگاری همه جهان در دست کوروش کبیر بود . تمدن امروزی مدیون  همت کورش و ایرانیان است .اگر بمن اجازه بدهند جهان را از لوس نژادهای پست پاک میکردم و پرچمی بالای کوه اورست  میگذاشتم که  جهان مال ایرانیان است و بس.
هیتلر و نازیهای مقدس هم همچین هدفی داشتند .
من مطمئن هستم که کل  مردم ایران پایبند این هدف مقدس هستند  و برای  حفظ نام خلیج همیشه فارس کل منطقه را به آتش بکشند .



titi
1387,06,08 ساعت 19:56
فقط می تونم بگم ادم از این دنیا جیزیرو می گیره که لیاقتشه، اگه بهترینو می خواد باید تلاش کنه نه فقط اعتراض؟؟؟؟؟؟



حسین محبی
1387,06,08 ساعت 22:59
مطلب شما عالی بود . باید اضافه کنید که نام دریای مازندران . خزر نیست و خزر هم یک واژه استعماری است . موفق باشید
به ما هم سری بزنید.ممنون



انسانی
1387,06,09 ساعت 19:30
سلام به شما عزیزان. امیدوارم که حال همگی خوب باشه.
من فقط میتونم بگم که ملیت داشتن جایی یا وطن دوستی نیمی از ایمان و ارزش هر انسانی است ولی همه ایمان و ارزش که نیست.  خوب این مطلب تمام. ولی مطلب دیگه ای که باعث خدشه به بعضی مسائل دیگه مثل ارزش وطن دوستی میشه، نژادپرستی است که خدا نکنه گرفتار بشی وگرنه فرقی با فاشیست نداری... اگه صحبتی هست درخدمتم. البته با جی_میلم تماس برقرار کنید. با تشکر از صبر همگیتون عزیزان     



دارا
1387,06,10 ساعت 00:38
واقعا نمیدونم که به چه دلیل  از کشورهای متمدن و مقتدر باستان ایران به این وضع افتاده؟ چه فیلم هایی که از تمدن مصر.روم.یونان و چین و غیره ساخته نشد ولی از ایران در تعریف که نه بلکه در تحریف تاریخ این سرزمین و وارونه نشون دادن حقیقت با فیلم هایی مثل 300 یا اسکندر سعی در تخریب ما شد.این روند بعد از انقلاب تشدید شد شاید بخاطر اینه که ما با دنیا سر سازگاری نداریم یا اینکه حکومت مرکزی ما ضعیف هستش و نمیتونه از داشته هامون به درستی محافظت کنه مگه از سهم ما  داخل دریای خزر ....د؟
.......ضمن سفری که به شیراز داشت .....با چنین دیدگاهی انتظار داریم که افتخاراتمون رو به یغما نبرند! حداقل ۵۰ درصد مشکل از خود ما هستش مایی که سعی نکردیم تا فرهنگمون رو به سایر ملت ها عرضه کنیم به نظر شما مردم کشورهای خارجی مخصوصا اروپایی و آمریکا از ایران چه تصویری در ذهنشون هست اونها که در مورد گذشته ما اطلاع و خبری ندارن. کره جنوبی هم داره با فیلم هایی مثل یانگوم و غیره داره داخل قلب بعضی از مردم ما جا باز میکنه ولی ما چه کردیم.امیدوارم تا همه ما مخصوصا دولتمردان حواسشون جمعتر باشه چون مسئولیت اصلی متوجه اوناس.از شما هم نهایت تشکر رو داریم که با حس وطن دوستی چنین عملی انجام دادید دستتون درد نکنه
به امید بازیابی قدرت و شکوه دوباره ایران زمین.
-------------------------------------
دارای عزیز ببخشید مجبور شدم قسمتهایی از نوشته زیباتو حذف کنم تا بتونیم همچنان به بقای مجموعه کمک کنیم



نامی
1387,06,11 ساعت 13:26
به عربها توهین نمکنم اما به آنها میگویم اگر ایرانیها نبودند آنها هیچ چیز نداشتند وضربه شصت ایرانیها را خوردنند ولی عبرت نگرفتند به آنها توصیه میکنم پا از گلیمشان دراز تر نکنند خلیج همیشه فارس است و خواهد ماند



علی
1387,06,12 ساعت 02:03
با سلام به نظر من این عوامل بیگانه دارن شورش رو در میارن یکی در مورد خلیج فارس بود که ناکام ماندند حالا دارن به این گیر میدن چو ایران نباشد تن من نباد



یونس
1387,06,15 ساعت 00:36
بنام دادار مهربان
خدائی که ایران زمین را  پدیدآورد تا بدان افتخار کنیم وبر خود ببالیم که منشور آزادی از ان ماایرانیان است و بس.
افتخار کنیم که بزرگ مرد تاریخ جهان کوروش کبیر ایرانیست وسخنانش برسردر سازمان ملل چون گوهری پر فروغ میدرخشد وخار چشم کوته نظرانی است که خیال می کنند میتوانند با پول ودلار عظمت وافتخار ایران زمین را بربایند ولی نمی دانند که نام خلیج هیشه فارس بر هر دلار وکوته نظری خواهد درخشید تا فرزندانمان درآینده نیز بدان افتخارومباهات کنند .



حسین توحیدی
1387,06,15 ساعت 12:59
ایران فقط ایران---بدون عرب و ...  دولت و مردم باید از ایران و فرهنگ ایران حمایت کنند...



آریوبرزن
1387,06,15 ساعت 22:54
ایران برای همهُ ایرانیان .



کتی
1387,06,17 ساعت 02:53
با درود به شما هموطن عزیز
بسیار از مطلبتان لذت بردم وامیدوارم که ما ایرانیان این آگاه سازی از هویت وگذشته با ارزشمان را هیچوقت فراموش نکنیم که همین غیبتها و عدم حضور ما در این اعتراضات  بوده که دشمنان این مرز وبوم را بیشتر تحریک کرده تا در حهت تحریف تاریخ ما ایرانیان دستهای پنهانی را اینجا وآنجا به اقداماتی جهانی  وادار بکنند وبخواهند آن را به جهت منافع پلید خود سوق دهند. تا زمانی که مردم به گذشته خود توجهی نکنند وبگذارند که دیگران برای آنان تاریخ بنویسند ما شاهد اوضاع بدتری خواهیم بود.من باز هم از شما برای این تلاش تشکر میکنم وحمایت خود را به این اعتراض اعلام میکنم .   



هیچکس
1387,06,17 ساعت 08:31
خانم سیمین کوثری با سلام
خیلی از مطالبتون استفاده کردم . این درد مشترک من و شماست . اما من با نظر بعضی از دوستان که اندیشه های ضد عربی دارن مخالف هستم. ما نباید مطالبی بگیم که باعث بشه به وحدت ملی ما خدشه وارد بشه. ما باید از کوروش کبیر درس بگیریم که وقتی بابل رو فتح کرد اعلامیه حقوق بشر صادر کرد و در اون به همه آرا و عقاید احترام گذاشت. خواهش میکنم باز هم از این مطالب پر مغز و آگاهی بخش بنویسید. یه پیشنهاد هم براتون دارم . وقتی مطلب تو وبلاگتون میذارین از عکسهای تاریخی و عکسهای آثار باستانی همراه با توضیحات که این عکس مربوط به چی هست و کجاست و ....استفاده کنید . خوشحالم که تو این دور و زمون یه بانوی تمام ایرانی وجود داره که دلش برای این مملکت (مملکت کوروش ُاشو زرتشت ُ بابک خرمدینُ ُُستارخان ُابوعلی سینا و .........می تپه. موفق و سلامت باشید



محسن
1387,06,17 ساعت 11:20
ایرانی یعنی بزرگ منشی ونجابت واقتدار وایرانی یعنی حق پرستی حتی برسردار . پس بخاطرهمین خصلتهاست که دشمنان ان بسیار است.



هیچکس
1387,06,17 ساعت 13:37
خانم سیمین کوثری با سلام
خیلی از مطالبتون استفاده کردم . این درد مشترک من و شماست . اما من با نظر بعضی از دوستان که اندیشه های ضد عربی دارن مخالف هستم. ما نباید مطالبی بگیم که باعث بشه به وحدت ملی ما خدشه وارد بشه. ما باید از کوروش کبیر درس بگیریم که وقتی بابل رو فتح کرد اعلامیه حقوق بشر صادر کرد و در اون به همه آرا و عقاید احترام گذاشت.  مطلبتون در باره خلیج عربی و جاده ابریشم هم جالب بود اما لطفا در باره دریای خزر هم بنویسید. این اسم (دریای خزر ) اولین بار توسط یک مورخ یهودی بر روی دریاچه کاسپین ( قزوین ) که برگرفته از اسم کاسپیها (یک قوم تاریخی در شمال ایران در دوره باستان)گذاشته شده.خواهش میکنم باز هم از این مطالب پر مغز و آگاهی بخش بنویسید. یه پیشنهاد هم براتون دارم . وقتی مطلب تو وبلاگتون میذارین از عکسهای تاریخی و عکسهای آثار باستانی همراه با توضیحات که این عکس مربوط به چی هست و کجاست و ....استفاده کنید . خوشحالم که تو این دور و زمون یه بانوی تمام ایرانی وجود داره که دلش برای این مملکت (مملکت کوروش ُاشو زرتشت ُ بابک خرمدینُ ُُستارخان ُابوعلی سینا و .........می تپه. موفق و سلامت باشید



گلبهار رجایی
1387,06,17 ساعت 15:45
جلسه پیمان شانگهای در تاجیکستان به پایان رسید و متاسفانه باز بسیاری در ایران حسرت حضور دائمی در این پیمان را کشیدند حال آنکه بازیگران اصلی این پیمان چین و روسیه هستند و کشورهای دیگر بازیچه های آنها...
تا وقتی ایران منافع خود را در میدانهای دیگران جستجو می کند امید نمی رود بتوانیم نقش اصلی خود را پیدا کنیم
نمی دانم چرا مدیران دستگاه خارجی ما جسارت و قدرت لازم برای استفاده از پیشینه تاریخی و حقیقی کشورمان را ندارند.
بعنوان دومین تولید کننده نفت و یکی از دو قدرت این انرژی نتوانستیم مقر آن را به ایران بیاوریم و آن را هم دادیم به یک شیخ نشین ریز در خلیج فارس!!!
آخر چرا میدان توسعه را از ایران شروع نمی کنیم ؟
می توان ائتلاف ها را بر اساس مبنای چند هزار ساله تاریخی و فرهنگی ایران نهاد   نظریه قاره کهن این مباست .
جاده ابریشم و شانگهای و یا ائتلاف جدید قفقاز همه برای محدود کردن ماست...
و ما منتظریم دعوتمان بکنند !؟
به جای آن که خود  پایه گذار باشیم
کاش یک نفر در دستگاه عریض و طویل دیپلماسی امروز ایران این حرف را می شنید ...!



نغمه
1387,06,17 ساعت 23:35
خلیج همیشه فارس است



هیچکس
1387,06,18 ساعت 07:48
خانم سیمین کوثری با سلام
خیلی از مطالبتون استفاده کردم . این درد مشترک من و شماست . اما من با نظر بعضی از دوستان که اندیشه های ضد عربی دارن مخالف هستم. ما نباید مطالبی بگیم که باعث بشه به وحدت ملی ما خدشه وارد بشه. ما باید از کوروش کبیر درس بگیریم که وقتی بابل رو فتح کرد اعلامیه حقوق بشر صادر کرد و در اون به همه آرا و عقاید احترام گذاشت.  مطلبتون در باره خلیج عربی و جاده ابریشم هم جالب بود اما لطفا در باره دریای خزر هم بنویسید. این اسم (دریای خزر ) اولین بار توسط یک مورخ یهودی بر روی دریاچه کاسپین ( قزوین ) که برگرفته از اسم کاسپیها (یک قوم تاریخی در شمال ایران در دوره باستان)گذاشته شده.خواهش میکنم باز هم از این مطالب پر مغز و آگاهی بخش بنویسید. یه پیشنهاد هم براتون دارم . وقتی مطلب تو وبلاگتون میذارین از عکسهای تاریخی و عکسهای آثار باستانی همراه با توضیحات که این عکس مربوط به چی هست و کجاست و ....استفاده کنید . خوشحالم که تو این دور و زمون یه بانوی تمام ایرانی وجود داره که دلش برای این مملکت (مملکت کوروش ُاشو زرتشت ُ بابک خرمدینُ ُُستارخان ُابوعلی سینا و .........می تپه. موفق و سلامت باشید



طاها
1387,06,19 ساعت 16:04
یک خلیج آنهم همیشه فارس و یک فرهنگ کهن آنهم فرهنگ پرافتخار ایران باقی همه فقط حرف است و حرف . جانم فدای ایران . از شما هم متشکرم که در این باره مطلب مینویسید و گهگاهی اذهان خفته ما را بیدار میکنید تا به خود آئیم .



آریا
1387,06,21 ساعت 11:21
درود بر تمام ایرانیان:تا وقتی ایران در سلطه چین باشد وعربها هم کشورهای دوست وبرادر کاری از دست ما بر نمی آید.پس باید اول خودمان را اصلاح کنیم..................به امید روزی که کشوری ایرانی داشته باشیم..بدرود.



درخت آدامس
1387,06,21 ساعت 18:33
سلام دوست عزیز

اینها را که می گویم فقط و فقط در مورد خودم ، پدرم و برادرم است و خدایی نکرده به بقیه خوانندگان عزیز بر نخورد.

تا نام خلیج عربی را می شنویم خونمان به جوش می آید و کمپینگ 1 میلیون امضا به راه می اندازیم
تا می گویند جاده ابریشم به رگ غیرتمان بر می خورد و هزار ناسزا می گوییم که فلان است و چنان است
تا نامی از فرهنگ می برند خود را اولین مردمان با فرهنگ و تمدن می نامیم و داد ایران ایران سر می دهیم
اما...
اما نرسد روزی که در خیابان پشت ماشین بنشینیم تا خود را همه جوره صاحب حق بدانیم و دیگران را به ... هم نگیریم
نرسد روزی که قبل از دیگران بفهمیم مثلا تاید گران می شود
تا هزار برابر نیازمان را خرید کنیم
نرسد روزی که یک آشنا در دایره نظام وظیفه پیدا کنیم آنوقت پسرمان گناه دارد که جای دور برود ولی کسی که پسر ما به ناحق و با پارتی بازی جایش را گرفته گناه ندارد
نرسد روزی که رییس فلان اداره آشنا از آب در بیاید آنوقت...
و نرسد و نرسد و نرسد

کاش من ، برادرم و پدرم اول خودمان را اصلاح می کردیم و به بقیه احترام می گذاشتیم آنوقت از بقیه مردم دنیا توقع احترام  می کردیم
یک بار دیگر تاکید می کنم ما اصلا در ایران چنین آدم هایی را که گفتم نداریم و اینها فقط شامل خودم ، برادرم و پدرم بود
زیاد حرف زدم
شاد و سلامت باشید دوستان



سیروس
1387,06,22 ساعت 16:12
برسر آنم که گرزدست بر آید  دست به کاری زنم که غصه سرآید شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار                                       مهربانی کی سر آمد شهر یاران را چه شد



mansoor
1387,06,23 ساعت 16:09
ز شیر شتر خوردن و سوسمار
عرب را به جایی رسانید کار
که تاج کیانی کند آرزو
تفو به تو ای چرخ گردون تفو




آسان
1387,06,23 ساعت 22:43
ایستادگی که امروزه در مورد واژه های مهاجمی همچون خلیج عربی ، دریای خزر و جاده ابریشم  ایجاد شده خود گویای باز گشت ایرانیان به داشته های اساسی و دیرینه خویش است
خواست هایی که نمایانگر عشق و علاقه به سرزمین آبا و اجدادی مان است
هیچ گاه وطن پرستی و عشق به آرمانهای ملی ما ، کم رنگ نبوده و بارها و بارها به خاطر آن جان داده اییم .
این حرکتها باید تداوم یابد
بر این باورم هر چه بیشتر بکاویم واژه های مهاجم بیشتری خواهیم یافت .
نمونه آن دریای ایران است که خود ما می گوییم دریای عمان!!!
باید ارزشهای ملی را که مدتهاست به بوته فراموشی سپرده شده است پاس داشت و برای جهانیان با زبانی هنرمندانه و حکیمانه بیان داشت .
نمی دانم چطور شهرداران شیراز و همدان به چین رفته اند برای شرکت در همایش بزرگداشت جاده ابریشم!!!
این توهین به ملت و تاریخ ایران است.
این غفلت یا از سر نادانیست و یا از خصومت با داشته های ملی سرچشمه می گیرد که در هر شکل محکوم است.
وزارت ارشاد ما باید نشریاتی که با عنوان میهن ستیزانه جاده ابریشم منتشر می شوند را مجبور به تغییر نام کند که در غیر این صورت این مسئله موجب گسترش روز افزون عناوین تحمیلی به این کشور می گردد.

خواهان شادی ، رفاه و سربلندی کشورمان ایران




محمد عبدالرسول
1387,06,23 ساعت 22:55
خلیج  فارس با نامهای دیگر معنایی ندارد .عربها خودشان بهتر می دانند که دروغ میگویند



امیر
1387,06,23 ساعت 23:54
من احساس میکنم این هجوه ها باعث میشه ایرانیان یکبار دیگه همه با هم متحد شوند.



افشین عباسی
1387,06,23 ساعت 23:56
با سلام به همه هموطنان بخصوص خانم کوثری
به نظر من این مجموعه نظرات اعتراض آمیز نسبت به  استفاده و ترویج  واژه "راه ابریشم" و دیگر واژه های بیگانه را باید تبدیل به یک کتاب کرد و آن را به شکل اینترنتی منتشر نمود . این خود می تواند گواه محکمی باشد بر نظر افکار عمومی ملت ایران در رد این واژه ها.
وقتی خواست همگانی شد مسلما مدیران دستگاه های مربوطه به حرکت در می آیند .
و همین نکته بسیار عجیب است در همه جای دنیا دستگاه های مسئول زودتر از افکار عمومی وارد عمل می شوند و در این جا بر عکس است !
تا فشار مردمی وجود نداشته باشد گام از گام برداشته نمی شود.
این همه اساتید دانشگاهی که به شکل مشاور در خدمت دستگاه های مربوطه هستند چکار می کنند ؟!!!
چه می گویند؟!!!
مشاورینی که این قدر افکار شان عقیم است کجا می توانند هشدار دهند و راهکار ارایه نمایند . خانم کوثری از شما مجدانه می خواهم این مجموعه را تبدیل به کتابی کوچک کنید برای استفاده همگانی
ممنون از شما
http://gloryvista.persianblog.ir/




گردآورنده : سیمین کوثری
شهریور 1387

پایان


جاده ابریشم, چرا جاده ابریشم به این نام مشهور است, دانلود کتاب جاده ابریشم , راه ابریشم , چراجاده ابریشم به این نام معروف است, چرا جاده ابریشم به این نام معروف است؟, چرا جاده ی ابریشم به این نام مشهور است , چرا جاده ابریشم به این نام مشهور است؟ , چرا جاده ی ابریشم به این نام معروف است , چرا جاده ی ابریشم به این نام معروف است؟ , جاده ابریشم , دانلود کتاب تاریخ باشکوه جاده ابریشمی, جاده ی ابریشم در افقانستان به چه معناست , نقشه جاده ابریشم در ایران, چراجاده ی ابریشم به این نام مشهوراست , چرا جا ده ی ابریشم به این نام مشهور بود, دلیل نامگذاری جاده ابریشم , چند نمونه عکس از جاده ی ابریشم , جاده ابریشم کجاست, چرا جادهی ابریشم نامش ابریژن است؟, همایش جاده ابریشم , جاده ابریشم چرا به این نام مشهور است , چه کسی نام جاده ابریشم ابریشم گذاشت , جاده ابریشم و دیوار چین, علت نامگذاری جاده ابریشم در دوره باستان, چرا اسمش جاده ابریشمه , دلیل گذاشتن نام ابریشم بر جاده ابریشم , چرااسم جاده ابریشم راجاده ابریشم نهادن, چراجاده ابریشم میگویند , به چه دلیل جاده ی ابریشم به این نام مشهور است , چرانام جاده ابریشم راجاده ی ابریشم گذاشته اند, چرانام جاده ابریشم رااین گذاشته اند , چرابه جاده ی ابریشم،ابریشم میگفتند , چرا جاده ابریشم به این نام است , جاده ابریشم افغانستان چرا میگویند , چرابه جاده ی ابریشم جاده ی ابریشم میگوییند, چرا به جاده ی ابریشم ابریشم می گویند , جاده ی ابریشم چه جاده ای است؟, چرا به جاده جاده ی ابریشمی می گفته اند , چرا جاده ابریشم به این نام مشهوراست , واژه سیمین , ریشه جاده ابریشم , فیلم کره ای چرابه خونم اومدی, جاده ی ابریشم در کجاهای ایران کنونی بود, راه ابریشم , جاده ابریشم از کجا تا کجاست؟ , دانلود کتاب جاده ابیشم, کتابهای جاده ابریشم , پیشینه برای جاده ابریشم , همه چیز ذر مورد جاده راه ابریشم , دانلودکتاب نباید بخوابی, جاده واژه عربی, چرا جاده ابریشم میگویند, جاده آسیایی(جاده ابریشم , نقشه ساده جاده ابریشم , چین شانگهای وراه ابریشم, تحقیق 20 صفحه ای در باره ی جاده ابریشم, جاده ابریشم دروغ یا واقعیت, نام قدیمی راه ابریشم